Geen gas, water, stroom of internet
Meer informatie
Ik heb geen stroom
Als de stroom is uitgevallen in jouw regio is er geen elektriciteit in huis. Je hebt dan bijvoorbeeld geen licht en wifi en je koelkast werkt ook niet meer. In winkels kun je niet pinnen en uiteindelijk kan ook het mobiele netwerk voor internet en telefoon uitvallen. Wat moet je dan doen?

Ik heb geen gas
Als het gas is uitgevallen, heb je geen verwarming, warm water of mogelijkheid om te koken. Dit kan grote gevolgen hebben, zeker in de winter of bij langdurige uitval. Wat moet je doen als het gas niet werkt?

Ik heb geen water
Als er geen water uit de kraan komt, kun je geen water drinken en niet koken, douchen of het toilet doorspoelen. Dit kan voor veel ongemak zorgen, vooral als het langer duurt. Wat moet je doen als er geen water is?

Ik heb geen internet of telefoon
Als internet of telefonie niet werkt, kun je niet bellen of appen en online geen informatie opzoeken. Dit kan grote gevolgen hebben, vooral als het langer duurt. Wat moet je doen als internet of telefoon uitvalt?

Ik kan 112 niet bereiken
In een noodsituatie wil je 112 bellen. Maar wat als je 112 niet kunt bereiken door een storing of een ander probleem? Hier lees je wat je kunt doen.

Ik wil meer weten over een noodpakket
Bereid je voor door een noodpakket in huis te halen met genoeg spullen, eten en drinken voor drie dagen. Bewaar het noodpakket altijd binnen. Op een plek in huis waar je bij kunt en waar het niet nat wordt. Veel van de spullen die je nodig hebt als er geen elektriciteit, gas of water is, heb je al vaak in huis.

Zo bereid je je voor op uitval van nutsvoorzieningen

Download de meterkastkaart
Print deze kaart na het downloaden uit. Op deze kaart vind je informatie over wat je kunt doen als iets niet meer werkt.

Zorg dat je een noodpakket in huis hebt
In dit noodpakket bewaar je bijvoorbeeld een zaklamp, een radio op batterijen, water, contant geld en eten wat je lang kunt bewaren zonder dat het bederft.